Wednesday, September 30, 2015

Pengalaman keguguran

Bismillah Walhamdulillah.

30 September 2015, jam 2.00 pagi, lokasi teratak bahagia kami di Terengganu.

Allah..apa yang ingin ummi nukilkan di sini ya...

Ceritakan tentang keguguran ummi lagi ya.

Ok, setelah dr bg mc 5 hari..hari pertama ummi dipenuhi dengan airmata..sentiasa mengalir ..ummi seolahnya tidak dapat menerima hakikat. Sudahlan ummi keseorangan di rumah.Allah..

Namun, ummi kuatkan semangat..membaca catatan dari dua buah buku ini,memberi 1001 semangat yang jitu untuk ummi meneruskan kehidupan.

Minggu yang lepas ummi berpeluang mendengar motivasi dari ayah dan ibu Allahyarham Ammar sendiri, aalhamdulillah.

Alhamdulillah..ummi miliki kedua buku ini.Beri 1001 semangat baru setelah membaca buku ini.

Ummi dapatkan tandatangan ibu dan ayah Ammar dan juga bonda Nur


Allahu Akbar ..
menasihati orang lain untuk bersabar memang mudah, namun apabila diri kita sendiri pula yang dilanda ujian, ketika itulah iman kita teruji.

Setelah 2 minggu , ummi ke HSNZ mendaftarkan diri aka menyerah diri untuk di cuci rahim. Namun, lagi sekali ummi di beri mc selama 8 hari untuk berehat dan tunggu sehingga betul2 pulih dari batuk.

Dan hingga ke saat entri ini ditulis, sememangnya batuk memang melanda ummi sekeluarga.Mungkin  juga disebabkan jerebu yang melanda Malaysia sekarang.

Ummi akan dilakukan operasi ERPOC lagi seminggu memandangkan tiada darah yang keluar. Namun pesanan dr jika ada demam dan juga sakit badan, segera pergi ke hospital.

Seronok juga berada berehat di rumah.Sambil membuat kerja2 rumah.Allahu Akbar,rupanya penat sungguh menjadi surirumah tangga ni.Ummi ada berfikir untuk berhenti kerja...tapi.... persoalan yang tidak ada jawapannya.

Oklah, ummi sudah mengantuk.nanti next entry nak cerita tentang kenduri adik bongsu ummi.Juga next entry lagi,setelah ummi selamat dicuci rahimnya. Doakan yang terbaik.

" Fikir yang baik2
Cakap yang baik2
MINTA YANG BAIK2
Sangka yang baik2..
INSYA ALLAH..
Yang datang nanti
SEMUA YANG BAIK2..."




No comments:

About

x

nuff

bground

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com