Friday, January 11, 2013

Kronologi Salju Sakinah di Irbid.

Bismillah Walhamdulillah..

8.19 mlm..sejuk sampai ke tulang lagi sekarang.
Anak2 pula asyik nak ngap jer.Hari ni buat temosa.
Sekejap jer laku....Temosa di musim salju...

Ok,kali ini ummi ingin bercerita kronologi salji di Irbid ini.
Album gambar ada di sini.

Alkisahnya sudah hampir 8 tahun katanya salji tidak turun di Irbid.Biasanya salji akan turun di Ajloun ataupun Amman yang mana kawasannya lebih sejuk dan tinggi dari Irbid.

Bermula 5.1.2013,hujan lebat selama 4 hari berturut2.
Hujan sahaja setiap masa.
Pada hari Rabu,iaitu semalam..tengahari..
Irbid dihujani salji yang agak nipis2....

Anak2 sudah teruja ingin bermain..namun masih nipis2 lagi..




Malamnya sesudah maghrib....
Allahu Akbar...
Subhanallah...

Salji seputih kapas yang lembut dan suci turun dari langit mencurah2 membajiri bumi Irbid.

Apalagi menjeritlah budak2 arab.Memang bising sekali.
Anak2 ummi dan anak Kak Tasnim juga tidak terkecuali.
Sudahlah sarung tangan untuk bermain salji masih tiada.
Mereka main redah jer bermain kat bawah.



Gambar di waktu malam tidak menjadi...Belum mahir lagi agaknya..

Esok paginya..ketika anak2 masih tidur,ummi dan abi naik ke atas bumbung untuk mengambil gambar dari atas.Alhamdulillah...


IMG_6183 

10pagi abi keluar ke kawasan sekitar rumah bersama
 Ammu Majdi pula.



Rancangnya selepas zuhur ingin mengambil gambar di rumah UmmuQusoi pula di dalam taman zaitun dia.
Tapi sayang Ummu Qusoi takder pulak. 

Akhirnya...

anak2 main salji dalam talam kat tepi balkoni jer..
Dapat dari mana salji?
oh..malam semalam si Faseh letak dalam plastik 
buat naik kat rumah...^__^
Tengok tengahari tadi tak cair lagi..
apalagi bermain salji bertalamlah kanak2 salji ini...
     
IMG_6262 IMG_6272

Sekian,melaporkan dari Imarah Bukhori,Irbid,Jordan..

Ya Allah...kami bersyukur di atas kurniaan ini ...
Permudahkan urusan kami di dunia akhirat,amin!

..tangan dah beku menaip ni...
..nak gi panaskan badan dengan
 minum winner(stok milo dah habis)  
bersama anak2....
..tidur dengan lena malam ini...

  

2 comments:

NurMawaddah Fatinah said...

Winter sonata best gok! :-)

ummufaqeh said...

winter sonata tak islamik mok teh..lgpun tu kat korea..salju sakinah islamik dan jln ceritanya adalah di jordan...mehla dtg jordan mak teh..

About

x

nuff

bground

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com