Thursday, March 31, 2011

Selamat Hari Lahir Mak Adah.

Bismillah Walhamdulillah.

30 Mac 2011.

Hari Rabu yang cerah.Alhamdulillah agak panas sikit hari ini..Anak2 ke sekolah seperti biasa.Kak Jannah asyik tengok giginya yang hilang sebatang.Alhamdulillah..dia dah berus gigi dengan bersih,bimbang giginya tercabut lagi.

Sempat menghantar mesej kepada Mak Adah..
Selamat Hari Lahir Mak Adah..yang keberapa yer..nampaknya macam dah tua jer..Memang dah sesuai masuk alam rumahtangga nih.Cepat kawen,cepat dapat anak,cepat dapat menantu!^___^.

Kami doakan yang terbaik untuk Mak Adah.Semoga semua urusan dipermudahkan Allah dan mendapat keredhaan dan keberkatan dariNya..insya Allah..


Eid Milad Said ya Mak Adah!


Mak Adah,Kak Jannah dan Ummi ..


3 Qalb untuk Mak Adah..keknya takder pulak! ^___^



(esok nak suruh Jannah lukis kek buffday..
sekarang dia dah tidur..nanti ummi upload semula gambarnya yer..).

Maaflah Mak Adah,lambat upload..lambat pulak loadingnya..Kek buffday takder..3 qalb ada untuk Mak Adah!..comel tak Jannah lukis..Guna kaler yang Tok Ma dan Tok Abah beri  nih..tapi tak boleh kaler kuat2!Sayang kaler baru katakan!!!


keluarga di Malaysia yang dirindui....ketika bercuti di Cameron Highland.
Credit to Mak Adah 4 dis nice photo!




7.45 pagi.

Kak Aizah dan Kak Abida datang ke rumah ummi.
Ziarah orang sakit katanya.Ummi ada maklumkan ummi tak berapa sihat sebenarnya..
Alhamdulillah..amat2 berbesar hati atas keprihatinan ibu2 di Irbid nih.
Terimakasih banyak2 ziarah saya ...sambil2 berbincang persiapan untuk menyambut tetamu kehormat hari Jumaat ini.

Inilah kemanisan berukhuwah sebenarnya..Sakit pening dikongsi bersama.Saling memerlukan antara satu sama lain.Bantu membantu...Hidup di negara orang nih,kena saling cakna mencakna sebenarnya.Yerlah nak harapkan keluarga jauh di mata..harapkan kawan2 yang sudah dianggap keluargalah di sini.Alhamdulilah..syukur di atas talian ukhuwah ini..Ya Allah..perliaharalah ukhuwah di antara kami semua,,amin!

Tengahari.

Kak Jannah balik bawa anak patung.Katanya acik Aizah yang belikan.
Sebenarnya ada bazar di sekolah Jannah.Kak Aizah pergi meraikan anak2nya yang menyuruh ibu mereka pergi.Ummi juga dipujuk oleh Kak Jannah supaya pergi,tapi ummi tak laratlah sayang.

Gembira sangat dapat hadiah anak patung tuh.Terimakasih Kak Aizah yer!Moga Allah sahaja mampu membalasnya...amin!

Kak Jannah dah takder gigi sebatang!

Terimakasih acik Aizah!

Petang.
BUnyi bising jentolak dari luar kedengaran.Berlari2 anak ummi melihat rumah jiran kami dirobohkan.Sedih dan gerun melihat rumah ditebuk untuk dirobohkan.Mengikut UmmuQusoi,bangunan itu dirobohkan untuk didirikan asrama bagi pelajar.

Melihatkan keadaan sekeliling yang dahulunya penuh pokok2 yang menenangkan hati..dan sekarang semuaya sudah gondol....hati terasa sayu....sekejap sahaja segalanya berubah.
Abang Faseh yang khusyuk melihat..

Sayu dan gerun melihat....


Malam.
Alhamdulillah..Kak Jannah menghafaz hadith.
Musabaqah Jannah ditunda ke 9.4.2011.
Yang lain semuanya tidur awal.
Sekarang pukul 10.30 malam,abi belum pulang dari Amman lagi.
Ummi dah mengantuk..nak tidur dulu..
Selamat malam..






3 comments:

Sri KaNdi^soLehah^_^ said...

terima kasih,...

~~mane hadiahnya???pending lg ni.....^^

ummufaqeh said...

baru jer upload...

"Ada tak orang nak balik Malaysia ummi?Jannah nak kirim kertas ni kat Mak Adah!!!"

(^____________^)

Sri KaNdi^soLehah^_^ said...

hehe...

so nice.....

thank you very muck kak jannah ^^,

terharu mak adah.........hehe~~~

About

x

nuff

bground

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com