Wednesday, March 6, 2013

AKU CINTA ALLAH



Andaikan diriku bisa
Seperti yang lain
Yang Kau sayang
Yang Kau rindukan
Yang Kau cintai

*
Aku lemah tanpaMu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku
Tolongku
Yaa Allah

Reff:
Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi

**
Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah

Andaikan diriku bisa
Seperti yang lain
Yang Kau sayang
Yang Kau rindukan
Yang Kau cintai

*
Aku lemah tanpaMu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku
Tolongku
Yaa Allah

Reff:
Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi

**
Aku sayang Allah
Aku rindu Allah.



Allahu Akbar...
menghayati lirik lagu ini memberi 1001 kekuatan dan inspirasi untuk menghadapi apa jua situasi yang menekan..

Allah ada berfirman dalam Surah Al Baqarah:
Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk Syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah? Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada agama Allah).


Allah bertanya kepada kita..
.kita semua ingin masuk syurga..namun kita belum diuji untuk masuk ke syurga...

Kerana jalan menuju ke syurga pastinya dipagari kesusahan dan kepayahan,sedangkan jalan ke neraka ipagari dengan kesenangan dan kenikmatan.
Allh..Allah..Allah..

لاحول ولا قوة إلا بالله..
Allahu Akbar..Tiada upaya hanya dengan Allah..
Besarnya pergantungan seorang manusia jika berpegang kepada konsep ini.Segalaa kekuatan hanya dengaan Allah.

Jika Allah tiada,paastinya diri kita kan lemah tidak berdaya,
malah tiadaa ertinya diri kita ini.
Tiada erti di sisi manusia dan sekalian bumi dan yang lebih parahnya tiada erti di sisi Allah,na'uzubillah..

Di kala ujian melanda,pastinya jiwa kita sedih dan menderita..air mata pastinya mengalir ..dan pastinyaa saaaat itu kita akan kembali kepaa pencipta..
mengadu memohon bantuaan..
kerna kita rasa kitaa lemah dan tak berdaya tanpa bantuan dari Allah..

Pada saat itu baru kita tersedar bahawaa langit ini tidak selalu cerah..ada masanya haari yang cerah dihujaani mendung dan ribut petir..namun itulah asam garam kehidupan..

Ketika itu pastinyaa kita memohon pertolongan dari Yang Maha Kuasa.Mohon kekuatan dan pertolongan..
Malah memohon,merayu dan merintih agar
 jangan Allah tinggalkan dirinya lagi...
Allah,Allah,Allah..

Yang pastinya tanam dalam diri..
CINTA,SAYANG DAN RINDU 
PADA ALLAH.

Ummi memang suka dengan bait2 lirik nasyid ini.
Moga ada manfaat untuk kita semua,amin!
* Ummi suka dengar semua episod bicara selebrti.
Banyak manfaatnya.
Ummi pernah jumpa En. Amin Idris ketika ummi anjurkan prgram di Terengganu sebelum ummi cuti tanpa gaji sekarang.




No comments:

About

x

nuff

bground

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com