Thursday, July 12, 2012

Catatan di musim panas.



Bismillah walhamdulillah.

12 Julai 2012.

Banyak perkara yang ingin dinukilkan di sini.
Musim panas yang menyengat sekarang.

MARKAZ QURAN.

Alhamdulillah,anak2 ummi dihantar ke Markaz Al Quran di sini.Di Jordan sekolah sedang bercuti selama 3 bulan sempena musim panas.Namun bagi mengisi masa cuti sekolah ini,kami menghantar mereka ke pusat2 mengaji Al quran di sini.

Jannah dihantar Markaz Al quran Hafsa-untuk perempuan sahaja.Alhamdulillah,dia amat gembira belajar dan menghafaz al Quran di sini.Di sini Jannah diajar untuk menghafaz ayat dan juga makna perkataan dalam bahasa Arab.Alhamdulillah..moga Allah terangkan hati anak ummi ini.

Manakala Faqeh dan Faseh dihantar ke markaz al Quran Ubai- khas untuk lelaki.Faqeh dan Faseh ke markaz berlainan hari.Maknanya FAseh ke sekolah berseorangan.Kelas diadakan berselang hari.Pada mulanya Faseh menangis hari pertama.Namun,alhamdulillah...cikgu di sana pandai mengambil hati mereka.

Hari pertama-sesi pengenalan.Hari kedua-lawatan ke taman permainan.Apalagi suka sgtlah si Faseh nih.Teruja nak pergi ke sekolah.Alhamdulillah.

..Buah apa ni..kak Jannah di Jamiah Yarmouk.


Dalam perjalanan ke Mekah.Baju spiderman.

Baju Batman..





Comel tak gigi Faheem!



ILAL LIQO' KAK AIZAH.

Allahu akbar...minggu lepas kami di Irbid kehilangan sebuah keluarga yang paling senior.Mereka sudah pulang ke Malaysia..Semoga Allah memudahkan urusan kami semua sama ada yang pulang ke Malaysia mahupun yang masih tinggal di bumi Irbid ini.Semoga ukhuwah ini tidakkan terputus di sini sahaja,malah terus kekal hingga ke Malaysia nanti,insya Allah.


Kak Aizah ambil Master di sini, Ust Riduan PhD.

Keluarga di Jordan.

BUAH HATI UMMI- FAHEEM.

Alhamdulillah umur Faheem sudah setahun..Macam2 ragam dibuatnya sekarang.Yanng paling dia suka,main laptop sambil tekan2.Geram jer tengok,Cepat2 membesar dengan sihat dan kuat yer!




..alhamdulillah..
..nak solat zuhur ...
1.00 thari...
p/s : ni gmbar2 terbaru kami utk acik Izzati.

1 comment:

Anonymous said...

salam kak izma. Rindunya pada anak2 akak dan jordan!

ramadhan kareeeem~

About

x

nuff

bground

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com