Friday, January 6, 2012

Diari Usang Part 3.

Bismillah WAlhamdulillah..

Jam menunjukkan 7.30 pagi. Suhu sekarang mencecah 10 degree.Agak sejuk jugalah.Sobah sudah terpasang.Abi sedang adakan kelas nahu untuk 3 orang syabab.Ummi dah buatkan jemput ikan bilis tadi.Alhamdulillah semoga ada kebaikannya dan juga keberkatannya di dunia dan akhirat,amin!

Ok, kita sambung diari usang ini..

9 Disember 2011.
Esok 10.12.2011 hari lahir abi.Kami sambut sehari awal.Ummi buat kek sendiri.Tapi rupa amat sememeh..tapi sedap!nantilah nak kena belajar lagi nih..
Alhamdulilah..anak2 buatkan kad hari lahir pada abinya.

Selamat Hari Lahir Abi! (Guna kamera hset jer nih!)


10 Disember 2011.
Alhamdulillah..abi ke Mu'tah untuk mengambil barang kiriman dariMalaysia.Terimakasih banyak2 adik Hanisah...Nanti ada masa kami ziarah yer..Alhamdulillah...anak2 dapat makan rambutan!siap bagi pada ummuqusoi-pemilik bangunan kami lg.Dia nak ambik biji,pastu nak tanam kat sini katanya.

Rambutan!

14 Disember 2011.
Kami ke Arabella Mall mencari bahan2 rumah yang kehabisan.Alhamdulillah..banyak juga memborong.Cuaca sejuk!

Ummi demam esoknya selepas balik dari Arabella!Adik Faheem juga demam!Allahu Akbar!Ujian untuk kami.Faheem tak nak tidur malam.Aasyik merengek2 jer.Dan tabiatnya yang terbaru...hendak tidur atas riba orang.Dan...yang menjadi mangsa adalah abinya..

Adik suka main dengan abi!

Sampai saat entri ini ditulis,Faheem berada di atas riba ummi.Buai sudah tidak digunakan lagi sekarang.Biasanya pagi2 apabila ummi menguruskan keperluan anak2 ke sekolah,Faheem akan didodoikan atas riba abi,sambil abi membaca buku.Anak abi nih!

Anak demam,ummi abi dia akan turut 'demam'.

16 Disember 2011.
Anak2 dan abi ke rumah Nadiah,ummi tak larat nak pergi..masih dalam proses nak baik demam.Alhamdulillah Nadiah dapat anak lelaki.Namanya Ahmad Fateh.Comel anaknya...

21 Disember 2011.
 Alhamdulillah buat pertama kalinya berjaya kami adakan kelas memasak di Irbid untuk para isteri2.Kami ada sebua kelab yang diberi nama Kelab Isteri Solehah Jordan.

Alhamdulillah kami adakan kelas pertama di rumah Maryam.Menunya Cinnamon roll dan Blueberry cheesecake.Sedap sangat menunya.Ini yang membuatkan ummi bersemangat nak memasak ni..Semangat nak buat blog masakanpun ada jugak..hm...

23 Disember 2011.
Kami main roller blade di Jamiah...musim2 sejukpun kami main juga.Seronok ..tapi sejuk!Anak2 dan abi sampai berpeluh2 sebab main roller blade.Ummi duk main kamera jer!Adik Faheem tidur!

Buku yang yana bagi pinjam.Getah tok ma kirim dari Malaysia.

25 Disember 2011.
Kawan ummi Yana dan  keluarganya ada sampai dari Amman.Alhamdulillah..dah lama merancang kawan ummi ni nak datang.Akhirnya sampai juga.Terimakasih Yana datang ziarah kami.


Ahamdulillah..selesesai juga diari ini...
Gambar2 jap lagi nak upload.
Dah siap !

6 Januari 2011.
10.00 pg.
10 degree.
Anak2 dah bangun.
Semalam A-ah tidur sini,
mama dia demam!
Abi tengah men'tashih' kerja2 anak2nya.
Sudah cuti sekolah sekarang!!!
Hendak ke mana cuti musim sejuk ini?
Hm...



No comments:

About

x

nuff

bground

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com