Saturday, March 19, 2011

Mencari Hikmah DariNYa..

Bismillah Walhamdulillah..

17 Mac 2011.
Hari Khamis yang indah.Alhamdulillah,anak ke sekolah seperti biasa.Faqeh 2,3 hari ni minta duit lebih.Tak tahu nak beli apa.Bila tak diberi,mengamuk pulak.Geram ummi dibuatnya.Mujur abi ada untuk menenangkan keadaan.Kalu tidak,memang tak pergi sekolah budak nih.Sabar jerlah nak melayan karenah si anak teruna sorang nih.Hari ni Kak Jannah pergi rehlah.Jadi duit lebih diberi kepada Kak Jannah..itu yang buat dia jeles sebenarnya.Hm..macam2...

Tengahari.
Ke Balad...
 Singgah makan wajbah arabi (hidangan arab) dulu.
Abang Faseh suka sangat makan syawarmanya..

wajbah arabi..


halawiyah yang dijual.

tengah menunggu doktor..Abi dan Imran..

dari sebalik pintu..



Tujuan sebenarnya untuk ke klinik swasta gigi .Ingat tak entri mengenai Gigi oh Gigi.Kami ke sana dengan ditemani Imran ( student dentist tahun akhir di JUST).Risau juga sekiranya dikenakan bayaran lagi setelah dibayar mengikut harga tampalan kekal..tapi yang dibuatnya sekadar tampalan gigi sementara.

Setelah sampai di klinik tersebut,alhamdulillah..dr ada.Dia ada patient lain,namun dia keluar sebentar.Dan tengok gigi ummi sebentar.Dan dia cakap dia akan buat tampalan kekal di gigi ummi hari ini.ALHAMDULILLAH...lega ummi mendengarnya..

Setelah masuk ke dalam bilik rawatan.Dia minta maaf..sepatutnya dia tulis dan minta ummi datang lagi sekali untuk buat tampalan kekal.Tapi kami tidak dimaklumkan untuk datang sekali lagi.Dan sebenarnya harga yang dikenakan kepada kami itu adalah untuk 2 kali rawatan.

Hm.....terlalu banyak hikmah dariNya yang perlu disingkap..Bermula dari episod ke klinik tersebut..dan beberapa kali ke klinik JUST..selama lebih kurang 2  bulan lebih kami berprasangka terhadap doktor ini..dan kami ke klinik JUST buat appoinment dengan adik2 JUST..macam2 pengalaman dilalui....terdapat 1001 hikmah yang tersurat dan tersirat dari Yang Maha Esa...
Ya Allah.ampuni kami ..

Imran berborak dengan doktor yang merawat ummi.Rupanya isterinya merupakan pensayarah di JUST. Alhamdulillah..gigi ummi selesai ditampal dengan eloknya.....
Ya Allah..jauhkan kami dari berprasangka tidak elok dengan ketentuanMu..
Alhamdulillah..kami berlapang dada sekarang.Gigi ummi juga dah ok..dan tiada lagi lubang yang besar.Alhamdulillah..benarlah kita akan menghargai sesuatu nikmat..sekiranya nikmat tersebut hilang..dan akhirnya kembali semula..Allahu Akbar!!!!.

aiskrim dan slurpee diminum oleh Faseh nih.Panas katanya.

sudahnya..malam tersebut demam.Alhamdulillah,sekejap jer panasnya..

Petang.
Keletihan yang amat sangat.Selepas ke klinik,kami membeli barang2 keperluan dapur di balad.Alhamdulillah..selesai semuanya.

antara coklat yang dibeli untuk anak2..

Malam.
Abang Faseh demam.Panas badannya.Ummi jeram kepalanya dengan air asam jawa,alhamdulillah..kebah terus malamnya..Syukur sangat2..
Anak2 disuruh tidur awal,walaupun esok cuti.
Memandangkan esok kami akan ke Amman untuk menziarahi baby baru di sana,
sambil mengeratkan ukhuwah dan..
..sambil menikmati nasi dagang !!!!Sedapnya..
Ummi tidur termimpi2 dah nasi dagang nih..
Ya Allah permudahkan urusan kami esok..amin!


( gambar jap lagi nak upload..tak habis edit lagi ...nak gi masak sarapan jap..)
dah siap upload.setelah 2 hari tertangguh..lambat pulak loadingnya...
alhamdulillah..selesai!

No comments:

About

x

nuff

bground

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com